Praktisch informatie

Inschrijven

Zoek je de juiste opvang voor je kind en lijkt kinderopvang Oranje Horizon bij jullie persoonlijke wensen te passen?
Schrijf je in door eerst één van onze vestigingen te kiezen waar je de opvang wenst af te nemen: Leidsche Rijn of Tuindorp.
Vul daarna het aanmeldformulier in. Wij nemen z.s.m. contact met je op om de opvangmogelijkheden te bespreken.

Uurtarieven

Logischerwijs wil je als (aankomend) ouder graag weten wat de kosten zijn voor kinderopvang bij Kinderopvang Oranje Horizon. Onze tarieven zijn inclusief luiers en voeding (onder andere een vers bereidde warme lunch). Onze locaties zijn 11 uur per dag geopend, van 07.30 tot 18.30 uur. Iedere maand zal er een vast bedrag worden gefactureerd.

Het uurtarief van de locatie Leidsche Rijn is € 11,25.
Het uurtarief van de locatie Tuindorp is € 11,25.

Kosten Berekenen

Als je opvang gaat afnemen bij kinderopvang Oranje Horizon is het van belang om te weten met welke kosten je te maken krijgt en hoeveel toeslag je eventueel kan ontvangen. Dit hangt af van je inkomen én van de kosten die je gaat maken voor de opvang. Heb je meerdere kinderen die naar de opvang gaan? Dat kan gunstig zijn, want soms krijgt u dan een groter deel van de opvangkosten vergoed.

Eenvoudig zelf de kosten voor de kinderopvang berekenen? Klik hier .Heb je nog vragen over de opvang of over de kostenberekening dan kan je contact opnemen door een mail te sturen naar info@kdvoranjehorizon.nl.

Veelgestelde vragen

Wij verwelkomen kinderen van 0 tot 4 jaar op ons kinderdagverblijf.

Ons kinderdagverblijf is geopend van maandag tot en met vrijdag van 7:30 tot 18:30 uur. In het weekend en op feestdagen zijn wij gesloten.

Ja, wij verzorgen dagelijks verse, gezonde en warme maaltijden tijdens de lunch.

Ja, wij zijn een erkend leerbedrijf en ons personeel is gecertificeerd met geldige BHV- en/of EHBO-certificaten.

Wij zorgen voor de veiligheid van kinderen door getraind personeel, een veilige omgeving en regelmatige controle van de gezondheid en veiligheid.

Absoluut! Wij moedigen ouders aan om het kinderdagverblijf te bezoeken en kennis te maken met onze faciliteiten.

Verbeterpunt

Je kind is bij de medewerkers van Stichting Kinderopvang Oranje Horizon in goede handen. Echter, een enkele keer kan er iets misgaan in de opvang van je kind of in de organisatie van de kinderopvang. Kinderopvang is mensenwerken mensen kunnen fouten maken. Als je dat vind dat wij tekort schieten of ons niet aan onze afspraken houden dan horen wij dat graag, van deze kritiek kunnen wij namelijk leren. Daarom hebben wij een interne- en externe klachtenprocedure, die na elkaar maar ook los van elkaar kunnen worden gevolgd.


De kinderopvang kent een uitgebreide regeling op het gebied van klachten en geschillen. Deze komen voort uit de Wet Kinderopvang, de Algemene Voorwaarde Kinderopvang en de Wet Klachtrecht.


Ons advies is om altijd zo snel mogelijk te reageren als er klachten zijn, te lang uitstellen maakt het alleen maar moeilijker. Het eenvoudigst is het als je het bespreekt met diegene die het wellicht aangaat, bijvoorbeeld de pedagogisch medewerker. Als dit de onvrede niet wegneemt kunt je een afspraak maken met de leidinggevende van het kinderdagverblijf. De Leidinggevende noteert de klacht op het interne klachtenformulier, zodat deze is geregistreerd. De klacht zal met alle zorgvuldigheid behandeld worden. En natuurlijk, ook voor de ouders, zo snel mogelijk afgehandeld worden. Natuurlijk zullen wij ons buigen over elk incident, zodat wij met een goed oordeel komen.

Opzeggen

Wil je de opvang van je kind opzeggen? Gaan jullie verhuizen of loopt de opvang af omdat je kind binnenkort naar de basisschool gaat? Geef dit dan zo snel mogelijk door aan ons door een mail te sturen naar: info@kdvoranjehorizon.nl