Je kind is bij de medewerkers van Stichting Kinderopvang Oranje Horizon in goede
handen. Echter, een enkele keer kan er iets misgaan in de opvang van je kind of in
de organisatie van de kinderopvang. Kinderopvang is mensenwerken mensen
kunnen fouten maken. Als je dat vind dat wij tekort schieten of ons niet aan onze
afspraken houden dan horen wij dat graag, van deze kritiek kunnen wij namelijk
leren. Daarom hebben wij een interne- en externe klachtenprocedure, die na elkaar
maar ook los van elkaar kunnen worden gevolgd.
Ons advies is om altijd zo snel mogelijk te reageren als er klachten zijn, te lang
uitstellen maakt het alleen maar moeilijker. Het eenvoudigst is het als je het
bespreekt met diegene die het wellicht aangaat, bijvoorbeeld de pedagogisch
medewerker. Als dit de onvrede niet wegneemt kunt je een afspraak maken met de
leidinggevende van het kinderdagverblijf. De Leidinggevende noteert de klacht op het
interne klachtenformulier, zodat deze is geregistreerd. De klacht zal met alle
zorgvuldigheid behandeld worden. En natuurlijk, ook voor de ouders, zo snel
mogelijk afgehandeld worden. Natuurlijk zullen wij ons buigen over elk incident, zodat
wij met een goed oordeel komen.